Świąteczne event days w Warszawskiej Szkole Reklamy AD 2017

≡ 18 grudzień, 2017

Przed przerwą świąteczno-noworoczną przygotowaliśmy dla Was tradycyjne Event Days, czyli serię spotkań z ciekawymi ludźmi, zawodowcami, praktykami pracującymi w szeroko rozumianej branży kreatywnej.

Większość naszych gości podzieli się swoimi doświadczeniami zawodowymi, opowie o specyfice swojej pracy, firmie, którą reprezentuje, predyspozycjach do wykonywania zawodu, rynku, na którym na co dzień się porusza. Niektórzy przygotowali warsztaty, spotkania autorskie, analizy case studies.

Wszystkie zaproszone osoby są bardzo aktywne zawodowo i twórczo, na co dzień zapracowane, często nie mają po prostu czasu na prowadzenie zajęć czy cyklicznych spotkań, ale (właśnie!) od święta znajdują wolną chwilę i zaszczycają nas swoją obecnością. I inspirują. Wykorzystajmy to!

Zapraszamy wszystkich słuchaczy i studentów do aktywnego uczestnictwa w przygotowanych na ten przedświąteczny czas aktywnościach i wydarzeniach.

20 XII (środa)   21 XII (czwartek) ↓  

godz. 10:15-11:45

sala 1

sala 6A

sala 6B

godz. 12:00-13:30

sala 1

Biografia Patryka Poślednika

Patryk PoślednikPatryk Poślednik, Head of Creative w The Walt Disney Company Central & Eastern Europe. Od kilkunastu lat w branży kreatywnej. Zaczynał w reklamie (MediaTouch AdAgency), dziś zajmuje się głównie rozwojem produktu.

O spotkaniu w WSR z Patrykiem Poślednikiem

Tematem spotkania będzie – Trendspotting. Podczas prelekcji spróbuję pokazać znaczenie i wartość trendów*. Przede wszystkim globalnych. Ich wpływu nie tylko na nasze życie codzienne, ale także design, projektowanie i rozwój produktów, którymi się otaczamy, które kupujemy.

sala 6A

Biografia Marty Zaręby-Pawelskiej

Marta Zaręba-Pawelska

Pracę w branży eventowej zaczęła przez przypadek. Nie mając pojęcia jak wygląda taka praca, znalazła się 7 lat temu w jednej z większych agencji eventowych. Rzucona na głęboką wodę szybko zaczęła łapać bakcyla i stwierdziła, że eventy to jej życie. Swoje doświadczenie zdobywała w kilku agencjach, takich jak ARS Communication, Defacto czy Whitesand Events.

Jako Event Manager realizowała i współpracowała przy takich wydarzeniach jak UEFA Euro 2012, Otwarcie Stadionu Narodowego czy liczne gale, konferencje dla PKP Cargo, Generali, MNiSW, McCann, Empik, Medtronic, Ambasada Królestwa Tajlandii.

To wszystko nie miałoby miejsca, gdyby nie ludzie którzy od zawsze wspierali, zachęcali i kibicowali Marcie, a także WSR który rozwinął w niej myślenie kreatywne oraz umocnił skille organizatora.

O spotkaniu w WSR z Martą Zarębą-Pawelską

Spotkanie dotyczyć będzie specyfiki pracy w branży eventowej. Jakie predyspozycje i umiejętności są tu najbardziej potrzebne? Kto może / powinien myśleć, a kto raczej nie, o swojej karierze w kontekście agencji eventowej? Czy praca tu jest bardziej kreatywna czy organizacyjna? Czy można liczyć na wolne weekendy? Ile można tu zarobić? Spotkanie, ilustrowane dokumentacją zrealizowanych przez Whitesand Events wydarzeń, będzie zapowiedzią całosemestralnych zajęć poświęconych eventom, które Marta poprowadzi w semestrze wiosenno-letnim 2017/18 w WSR we wtorkowe, środowe lub czwartkowe popołudnia.

sala 6B

godz. 13:45-15:15

sala 1

Biografia Aleksandry Wrońskiej

Aleksandra Wrońska

Dr Aleksandra Wrońska urodziła się w Warszawie w 1981r. Dyplom z wyróżnieniem dziekańskim zrobiła na warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych w Pracowni Fotografii Artystycznej na Wydziale Grafiki w 2010 r. Obecnie pełni funkcję asystenta w pracowni Struktur Wizualnych. Na swoim koncie ma wiele wystaw fotograficznych w Polsce i za granicą. W roku 2006 otrzymała nagrodę Grand Prix na Warszawskim Festiwalu Fotografii Artystycznej. Od początku jej twórczość związana jest z człowiekiem i człowieczeństwem. Otaczającą lub wykreowaną przez siebie rzeczywistość zamyka w obrazach najczęściej aparatem fotograficznym. Od 2006 roku sięga również po inne media jak animacja, zapis video, malarstwo by jeszcze lepiej oddać to, czym chce się podzielić. Jej prace są bardzo emocjonalne, zagłębiają się w osobę fotografowaną i wnikają głęboko w poruszany problem. Czasami to jest ciało, seksualność, transformacja, czasami problemy społeczne, krytyka społeczeństwa. Aleksandra Wrońska nie ocenia a odsłania, często niewygodne tematy z naszego życia, zadając pytania i pozostawiając przestrzeń dla znalezienia własnych odpowiedzi.

O spotkaniu w WSR z Aleksandrą Wrońską

Jestem absolwentką Warszawskiej Szkoły Reklamy z roku 2002. Chcę podzielić się z Wami moim doświadczeniem oraz wnioskami jakie zdobyłam przez te lata, które minęły od zakończenia szkoły. Opowiem Wam o moim najnowszym projekcie intermedialnym „Między obrazem a emocją”, o drodze jaką przeszłam, aby stworzyć to dzieło. Porozmawiam z Wami na temat inspiracji, twórczego natchnienia i gdzie najlepiej ich szukać.

sala 6A

Biografia Aleksandry Sempruch

Aleksandra Sempruch

Absolwentka Iberystyki na Uniwersytecie Warszawskim oraz podyplomowo School of Public Relations w Londynie. Lektorka angielskiego i hiszpańskiego w Warszawskiej Szkole Reklamy w latach 1994-1998. W PwC od 1998, manager od 2007. Jedna z założycielek Fundacji PwC Podaruj Siebie (2005), od 2000 zaangażowana w program Teens Matter.

O spotkaniu w WSR

Słowem-kluczem tego spotkania będzie – korporacja. Wielka, międzynarodowa. PwC, dawniej PriceWaterhouseCoopers, globalny lider rynku audytów i doradztwa biznesowego. Ola odpowie na kilka pytań, które sobie sama postawiła: jak trafiłam i jak przetrwałam w korpo? na czym polega specyfika branży konsultingowej? co jest prawda, a co mitem na temat pracy w korporacji? czy warto starać się o rozpoczęcie kariery zawodowej w takich miejscach?

godz. 15:30-…

sala 5

21 XII (czwartek)   20 XII (środa) ↑  

godz. 10:15-11:45

sala 1

sala 6A

sala 6B

godz. 12:00-13:30

sala 1

Biografia Marty Olbryś

Marta OlbryśDziennikarz, animator kultury i nauczyciel. Uwielbia czarną herbatę i buldogi francuskie. Z pasji, bo nie z musu, interesuje się sztuką.

Sportowo zajmuje się czytaniem, czasami na czas. Jak wpadnie jej w rękę książka – szczególnie dobra – to jej nie przepuści. Z tego powodu znajomi – goszcząc ją u siebie w domu – chowają każdy egzemplarz czytadła /niekoniecznie Konwickiego/ przed jej oczami. Jest absolwentką pedagogiki i politologii, a także podyplomowych studiów w zakresie arteterapii na Uniwersytecie Warszawskim. Felietoniła, redaktorowała i publikowała w Perspektywach, Życiu Warszawy, Kobiecie i Stylu, Liderze Przyszłości i Cogito. A w międzyczasie współtworzyła Salon Szkolnictwa Artystycznego „Ogród Sztuk”, Wizytującą Akademię Sztuk, Edukacyjny Festiwal Sztuki artNoble, Interdyscyplinarny Festiwal Sztuk M{i}aSTO/a Gwiazd. Była jurorem w konkursie Doliny Kreatywnej – Czego szuka młoda sztuka? /TVP 2/ Należy do grupy artystycznej The End of Art, która zajęła się rozpoznaniem, czym jest koniec sztuki i czy właśnie nie nastąpił. Uczestniczyła w wielu akcjach artystycznych i happeningach. Z wielką pasją oddaje się pracy z młodzieżą i promuje tych najzdolniejszych w autorskiej Galerii Rozwijania Talentów i Umiejętności w MDK Łazienkowska.

O spotkaniu w WSR z Martą Olbryś

Spotkanie autorskie i zarazem promocyjne będzie w całości dotyczyć wydanej niedawno książki, której Marta Olbryś jest współautorem: „Koniec sztuki?!” Książkę tę będzie można podczas spotkania wygrać. Lub kupić.
 
To jednak coś więcej niż książka – publikacja wieńczy bowiem trwającą kilka lat akcję „Koniec sztuki”, którą zainicjowała Grupa The End of Art Art, powołana do istnienia przez współautorów książki, a zarazem twórców sławnego już festiwalu Miasto Gwiazd w Żyrardowie. Krytycy, a wkrótce potem artyści byli pytani o koniec sztuki, czy jest, czy też go nie ma, co o tym sadzą. Ściślej rzecz ujmując każdy z rozmówców, jak przypominają autorzy, otrzymał trzy jednakowe pytania: „Czym jest dla ciebie sztuka? Jakie były twoje pierwsze ważne spotkania ze sztuką? Co myślisz o końcu sztuki?”.
 
Ponieważ pytania były zadawane interlokutorom bez uprzedniego przygotowania, ich odpowiedzi bywały na ogół szczere, choć często wymijające, albo uciekały w stronę zabawnej anegdoty.
 
Jakby jednak na to nie patrzeć, przez kilka lat zebrało się, bagatela, 105 wypowiedzi, a więc kolekcja nielicha. I nawet jeśli część tych wypowiedzi nie ma nadmiernej wielkiej wagi diagnostycznej, to z drugiej strony ich znaczenie wynika nie tylko z ilości, ale jakości osób zaproszonych do wypowiedzi. Dość tylko wymienić na wyrywki kilka, kilkanaście nazwisk dla przykładu, aby zorientować się, że to nie przelewki. Odpowiedzi udzielali bowiem m.in. Janusz Gajos, Roman Gutek, Cezary Harasimowicz, Krystyna Janda, Adam Krawczuk, Małgorzata Lewińska, Jerzy Limon, Edward Lutczyn, Olgierd Łukaszewicz, Krzysztof Majchrzak, Maciej Maleńczuk, Grzegorz Miecugow, Walentyna Mikołajczyk-Trzcińska, Marek Niedźwiecki, Włodzimierz Pawlik, Jan Peszek, Jacek Poniedziałek, Andrzej Strzelecki, Maciej Stuhr, Tomasz Tyndyk, Monika Zamachowska. Nie zabrakło także Tomasza Terlikowskiego i Rafała Ziemkiewicza. Słowem ludzie wielu profesji, kilku pokoleń i rozmaitych opcji. A to przecież tylko niektórzy z tego niemałego grona.
 
Do książki piękny a krótki wstęp napisał Ernest Bryll. Przeczytać tam możemy m.in. „Trudno doprawdy wyobrazić sobie koniec sztuki, życia, nicości. Można się zajmować określeniem stanów nicości, końca, a nawet daje to urocze rezultaty. Można nieświadomie żyć w przekonaniu o swoim wieczystym byciu, które da nam szansę oglądania niebycia bez sztuki. Bo koniec życia, jak i koniec sztuki niby (dla mnie) jest wyobrażalny teoretycznie, a praktycznie nie”.

sala 6A

Biografia Łukasza Jach-Bartha

Łukasz Jach-BarthaSzef agencji marketingu mobilnego Digital Touch. Przez lata zdobywał szlify w czołowych agencjach interaktywnych: Zentropy Partners/grupa McCann - Ericsson i Hypermedia/Isobar jako szef projektów, Senior Interaction Designer, reżyser, Creative Director.

Jego pasją jest dobieranie najnowszych technologii do marki lub produktu klienta i łączenie ich w atrakcyjny dla końcowego użytkownika efekt. Uwielbia pracować dla dzieci – jak mówi najtrudniejszego użytkownika. Nagradzany i wyróżniany za prace dla Kubusia, Disney XD, Żywiec Zdrój.

O spotkaniu w WSR

Na koncie Digital Touch jest kilka przełomowych wdrożeń z kategorii rozszerzonej, wirtualnej i zmiksowanej rzeczywistości. Pokażę nagradzane i wyróżniane, a przede wszystkim szalenie interesujące aplikacje. Wytłumaczę różnice między nowymi elektronicznymi rzeczywistościami i zaprezentuję pomysły wykorzystania ich w różnych branżach.
 
Przyniosę i pokażę kilka urządzeń (min. Microsoft Hololens). Wsiądziesz do super samochodu BMW i8, pobawisz się z wirtualnym zwierzakiem, przywitasz się z holograficznym, lewitującym kosmonautą. I najważniejsze: dowiesz się jaki potencjał dla marketingu przyszłości stanowią powyższe technologie.
 
Welcome to ugmented, virtual, mixed… Reality.

sala 6B

godz. 13:45-15:15

sala 1

Biografia Ewy Beniak-Haremskiej

Ewa Beniak-HaremskaUrodziła się w Łodzi. Malarka, ilustratorka, grafik. Rysuje i maluje od kiedy pamięta. Widoczna w jej malarstwie, które wystawiała w Warszawie, Rzymie, Paryżu i Londynie, jest fascynacja tematyką baśniową, oniryczną. Jest członkiem IBBY (International Board on Books for Young People). Czynnie wspiera rozwój książki dla dzieci i młodzieży. Ostatnio realizowany projekt to identyfikacja wizualna fundacji „Piotruś Pan”, promująca czytelnictwo wśród najmłodszych.

Współpracuje z wieloma wydawnictwami w Polsce, między innymi: Nasza Księgarnia, Literatura, Egmont, Media Rodzina, Zysk i S-ka, Zielona Sowa, Arkady, Akapit Press, Bis…

Ponad 15 lat pracy zawodowej zaowocowało dziesiątkami okładek oraz zilustrowanych książek i podręczników dla dzieci. Zilustrowała między innymi: „Złoty ptak. Baśnie perskie”, ”Bursztynowy szlak”, „Atlas świata dla dzieci. Europa”, “Dobre obyczaje, czyli z przyrodą za pan brat”, “Dobre obyczaje czyli w lekkim tonie o bon tonie”, “Nim przyjdą słonie”, “Jezioro łabędzie”, “Zeszyt z aniołami”, “Nienia z Zielonego Marzenia”, “Tęskniący Zenon i Żyrafa, która spadła z szafy”, “Bajka na biegunach”, “Dom przy ulicy zwyczajnej”, „Wiersze J. Tuwima”, serie edukacyjne dla dzieci, o zwierzętach mieszkających w lesie i wiele innych. Jest kreatorką Rudzika Pieguska, który ukazywał się cyklicznie w miesięczniku “Miś”. Wykonała też cykle ilustracji do wielu innych magazynów.

Prowadzi warsztaty plastyczne dla dzieci i dorosłych. W wolnych chwilach pisze - dla siebie, dla dzieci. Miłośniczka przyrody i starych książek.

O spotkaniu w WSR z Ewą Beniak-Haremską

Będę mówić między innymi:
1. O ilustracji jako zjawisku artystycznym.
2. O cechach dobrej ilustracji.
3. O roli estetycznej i edukacyjnej ilustracji książkowej.
4. O młodym odbiorcy sztuki książkowej – co należy o nim wiedzieć, tworząc ilustrację. Kiedy abstrakcja, a kiedy realizm.
5. O wyborze środka plastycznego do konkretnego tekstu. (Przedstawię proces powstawania obrazu do treści. Od zamysłu/szkicu do efektu końcowego. Pokażę też przykłady ilustracji wykonanych do książek, zwracając uwagę na właściwe odczytywanie gatunku literackiego, wybór stylu plastycznego i zachowanie spójności między tekstem a obrazem.)
6. O życiu i pracy ilustratora – o moich doświadczeniach, procesach tworzenia, współpracy z wydawnictwami, trudach i satysfakcji.
7. I o tym, jak zostać ilustratorem książek. I kto może nim być.

sala 6A

Biografia Piotra Cegielskiego

Piotr CegielskiVisual Designer z 12-letnim stażem pracy. Od najmłodszych lat interesował się projektowaniem połączonym z technologią. Karierę rozpoczął jako elektronik automatyk w przemyśle ciężkim, studiując wcześniej automatykę i robotykę. Po kilku latach zrezygnował na rzecz projektowania graficznego. Rozpoczynał w małych agencjach reklamowych na Śląsku, odkrywając, że poza samą warstwą wizualną interesuje go rozwiązywanie problemów i wdrażanie nowych funkcjonalności. Rozległa wiedza technologiczna, obserwacja zachowań marketingowych i sprzedażowych w połączeniu z umiejętnościami projektowania i estetyką sprawiły, że zaczął realizować się jako Visual Designer. Doradza klientom marketingowo, tworząc w oparciu o dane i potrzeby, pełne identyfikacje dla firm a także wdrażając nowe rozwiązania. Obecnie od dwóch lat prowadzi Studio380 w Warszawie, planując szersze wykorzystanie dotychczasowej wiedzy technologicznej do projektów z zakresu wzornictwa przemysłowego.

O spotkaniu w WSR z Piotrem Cegielskim

Na spotkaniu dowiesz się:
- jak realizować zlecenia objęte prawem autorskim w bezpieczny (dla siebie i klienta) sposób
- jak zabezpieczać się przed nieuczciwymi klientami oraz jak ich rozpoznać
- co zrobić gdy stało się najgorsze i jak reagować
 
Wieloletnie obcowanie z klientem, nauczyło mnie że najważniejszym czynnikiem w projektowaniu jest znajomość praw i obowiązków. Bez podstawowej wiedzy o narzędziu jakim Ustawa o Prawie Autorskim projektowanie nie ma sensu, ponieważ projektant narażony jest na szereg bardzo skomplikowanych i nieuczciwych zagrań ze strony wielu klientów i pozbawia go możliwości zarobku. Z racji tego, że na co dzień współpracuję z prawnikiem, który specjalizuje się w Prawie Autorskim, przekażę Wam w prostu sposób o co w tym wszystkim chodzi oraz jak przeciwdziałać. Na spotkaniu dowiesz się, jak realizować zlecenia objęte prawem autorskim w bezpieczny (dla siebie i klienta) sposób. Jak zabezpieczać się przed nieuczciwymi klientami oraz jak ich rozpoznać, a także co zrobić gdy stało się najgorsze i jak reagować.

godz. 15:30-…

Oceń:

Świąteczne event days w Warszawskiej Szkole Reklamy AD 2017

  • Aktualnie 4.57/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Ocena: 4.6/5 (7 głosów)